Obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len ‘VOP´) vydáva spoločnosť Gekkon s.r.o., so sídlom Rybničná 30, 831 07 Bratislava, IČO: 35 789 719, zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, oddiel Sro, vložka číslo 21876/B (ďalej len ‘Gekkon‘). VOP sa vydávajú za účelom zadefinovania pojmov a úpravy Obchodných vzťahov medzi Gekkon a kupujúcimi. Tieto VOP sa vzťahujú na právne vzťahy medzi Gekkon a kupujúcim v prípade, ak sa miesto dodania tovaru nachádza na území Slovenskej republiky. Gekkon si vyhradzuje právo jednostranne meniť tieto VOP. Aktuálne znenie VOP Gekkon je uvedené na webovom sídle Gekkon: www.b2bexpert.sk.
I. ZÁKLADNÉ DEFINÍCIE A OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
- Kupujúci je fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba, ktorá v súlade s týmito VOP doručí akýmkoľvek spôsobom (telefonicky, prostredníctvom internetovej stránky www.b2bexpert.sk, mobilnej aplikácie , poštou) objednávku tovaru Gekkon.
- Tovarom sa rozumejú výrobky ponúkané Gekkon s uvedením ich názvu, objednávacieho čísla a popisu tovaru, určené výlučne pre vlastné potreby a internú spotrebu kupujúceho.
II. REGISTRÁCIA
- Prvotná registrácia kupujúceho je nevyhnutnou podmienkou na zrealizovanie objednávky a dodanie tovaru v požadovanom množstve a na požadované miesto.
- Súčasťou registrácie kupujúceho sú tieto údaje:
- A) obchodné meno fyzickej osoby – podnikateľa alebo obchodné meno právnickej osoby,
- B) adresa sídla alebo miesta podnikania kupujúceho,
- C) adresa dodania a fakturačná adresa, ak sú odlišné,
- D) telefónne číslo, fax alebo emailová adresa – kontakty pre overenie objednávky, prípadne pre doručenie tovaru a inú komunikáciu ohľadom plnenia na základe objednávky
- E) registračné čísla (IČO a DIČ) kupujúceho,
- F) bankové spojenie a číslo účtu kupujúceho,
- G) výpis z obchodného registra, príp. kópia živnostenského oprávnenia, osvedčenie o registrácii platcu DPH,
- H) špeciálne požiadavky na doručovanie tovaru (otváracie hodiny, oprávnené osoby na prevzatie tovaru).
- Kupujúci je povinný bezodkladne písomne alebo telefonicky informovať Gekkon o akýchkoľvek zmenách v horeuvedených údajoch.
- Registráciu vykoná Gekkon bezodkladne po splnení horeuvedených podmienok zo strany kupujúceho. Kupujúci sa môže zaregistrovať sám na www.b2bexpert.sk, alebo kontaktovaním zákazníckeho servisu či obchodného zástupcu. Realizáciou registrácie kupujúci vyjadruje svoj súhlas s VOP.
- Kupujúci prehlasuje, že je oprávnený na poskytnutie osobných údajov, ktoré Gekkon v priebehu registrácie a počas trvania obchodnej spolupráce poskytol/poskytne v súlade so zákonom a nariadením Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 (GDPR), pre účely plnenia poskytovaného na základe objednávok podľa týchto VOP a informovania kupujúceho o propagačných akciách B2BExpert. Informácie o spracúvaní získaných osobných údajov sú uvedené na webovej stránke www.B2BExpert.sk
III. OBJEDNÁVKA TOVARU
- Objednávka je jednostranným právnym úkonom kupujúceho, ktorým vyjadruje záujem o dodanie tovaru ponúkaného v katalógu Gekkon, za cenu uvedenú v aktuálnych cenových podmienkach Gekkon, na špecifikované miesto dodania (adresu dodania) a v presne určenom množstve. Súčasne je objednávka aj návrhom kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho.
- Dodaním požadovaného tovaru kupujúcemu, prípadne prvému prepravcovi v súlade s objednávkou dochádza k riadnemu uzavretiu kúpnej zmluvy na dodanie tovaru za podmienok stanovených v objednávkach a/alebo v týchto VOP.
- Objednávka sa doručuje telefonicky, prostredníctvom internetovej stránky www.b2bexpert.sk, mobilnou aplikáciou alebo iným dohodnutým spôsobom.
- Objednaním tovaru kupujúci deklaruje, že pozná a akceptuje aktuálne platné ceny tovaru ponúkaného v katalógu Gekkon.
- Gekkon je oprávnený objednávku odmietnuť bez uvedenia dôvodu a to bez akýchkoľvek postihov zo strany kupujúceho.
- Nekatalógový tovar, alebo produkty zhotovené či upravené podľa želania kupujúceho sa dodávajú výhradne na základe kupujúcim potvrdenej špeciálnej písomnej objednávky alebo kúpnej zmluvy. Termín dodania, uvedený na objednávke, je len predpokladaný.
IV. DODANIE TOVARU
- Dodaním tovaru sa rozumie fyzické dodanie objednaného tovaru kupujúcemu. Dodanie tovaru sa v prípade prijatia objednávky medzi 8.00 až 17.00 hod. uskutoční v priebehu nasledujúceho pracovného týždňa, pokiaľ sa strany výslovne nedohodli inak. Pri celopaletových dodávkach tovaru si predávajúci vyhradzuje právo dodania tovaru do 2 pracovných týždňov od prijatia objednávky.
- Tovar sa dodáva iba na základe objednávky kupujúceho a to na dohodnuté miesto dodania – adresu dodania v rámci Slovenskej republiky.
- Pokiaľ kupujúci neuvedie pri prvotnej registrácii inú adresu dodania objednaného tovaru, platí, že miestom dodania je sídlo/miesto podnikania kupujúceho. V prípade, že kupujúci má záujem dodať tovar jednorazovo na neštandardnú adresu, je potrebné na túto skutočnosť písomne alebo telefonicky upozorniť pri doručení objednávky Gekkon. Kupujúci je povinný bezodkladne písomne alebo telefonicky informovať Gekkon o zmene sídla alebo miesta podnikania/adresy miesta dodania. Oznámená zmena bude zohľadnená v prvej najbližšej objednávky. Gekkon si svoj záväzok dodať tovar riadne splní okamihom odovzdania objednaného tovaru kupujúcemu alebo prvému prepravcovi. Čiastočné plnenie je prípustné a kupujúci nie je oprávnený ho odmietnuť. V prípade, že Gekkon nie je schopný plniť objednávku v plnom rozsahu, nedodaný tovar sa registruje a bude dodaný kupujúcemu pri prvej príležitosti (po najbližšom naskladnení chýbajúceho tovaru na sklad).
- Kupujúci je povinný skontrolovať stav a počet balení dodaného tovaru okamžite po doručení dodávky pred jej prevzatím. Pokiaľ kupujúci zistí poškodenie obalu alebo chýbajúce množstvo balení dodaného tovaru, je potrebné zaznačiť túto skutočnosť do dodacieho listu, kde podpisom potvrdzuje prevzatie tovaru kupujúcim a/alebo dodacieho listu. Neskoršiu reklamáciu týchto vád dodaného tovaru je Gekkon oprávnený odmietnuť.
- Kupujúci alebo jeho oprávnený zástupca potvrdí prevzatie tovaru vypísaním mena oprávnenej osoby preberajúcej tovar paličkovým písmom a podpisom na dodacom liste určenom pre potreby Gekkon. Kupujúci zodpovedá za to, aby bol tovar prevzatý oprávnenou osobou.
- Dodací list je súčasťou dodávky tovaru. Okrem údajov o Gekkon ako dodávateľovi obsahuje označenie kupujúceho a jeho identifikačné údaje, údaje o dodanom tovare (objednávacie čísla, názvy tovaru, dodané množstvá).
V. CENA TOVARU A ÚHRADA ZA DODANÝ TOVAR
- Cena tovaru je uvedená v aktuálnych cenových podmienkach Gekkon a Gekkon si vyhradzuje právo ľubovoľne upravovať cenu za tovar. Pre jednotlivé obchodné prípady je rozhodujúca cena platná v čase doručenia objednávky. Informácie o aktuálnych cenových podmienkach tovaru sú dostupné na zákazníckom servise Gekkon, webshope alebo sú doručované na základe požiadavky zákazníka na kontaktné miesta uvedené v katalógu.
- Faktúrou sa rozumie daňový doklad vystavený Gekkon na základe dodacieho listu. Gekkon spravidla vystaví faktúru za všetky riadne realizované objednávky, pokiaľ sa strany nedohodnú inak. Elektronická fakturácia môže byť kupujúcemu aktivovaná na základe samostatnej dohody o elektronickej fakturácii alebo v súlade s právnymi predpismi.
- Termín splatnosti je deň stanovený Gekkon ako deň najneskoršej úhrady záväzkov za prevzatý tovar alebo poskytnuté služby. Je to súčasne aj deň, ku ktorému musí byť fakturovaná cena vrátane dph pripísaná na účet Gekkon. Štandardný termín splatnosti je 14 dní odo dňa vystavenia faktúry Gekkon, pokiaľ nie je dohodnuté inak.
- Ak je kupujúci v omeškaní s úhradou faktúry za dodaný tovar alebo poskytnuté služby, Gekkon je oprávnený od neho požadovať zaplatenie úroku z omeškania vo výške 0,05% z dlžnej čiastky za každý deň omeškania. Ak je kupujúci v omeškaní viac ako 30 dní po splatnosti faktúry, je Gekkon oprávnené odstúpiť od kúpnej zmluvy. Odstúpenie od zmluvy je potrebné vykonať písomnou formou a je účinné okamihom jeho doručenia kupujúcemu. Odstúpenie od zmluvy sa považuje za doručené v okamihu odoslania odstúpenia prostredníctvom elektronickej pošty na adresu kupujúceho. Kupujúci je v takomto prípade povinný okamžite vrátiť Gekkon nadobudnutý a neuhradený tovar v pôvodnom stave a množstve, na vlastné náklady a nebezpečenstvo. Okamih a formu vrátenia tovaru je potrebné vopred dohodnúť písomne alebo telefonicky na zákazníckom servise Gekkon. V prípade, že vrátenie v pôvodnom množstve a stave nebude možné, vyhradzuje si Gekkon právo vymáhať dlžnú sumu všetkými dostupnými právnymi prostriedkami.
- Pokiaľ kupujúci reklamuje faktúru alebo jej časť, je povinný urobiť tak písomne a to poštou alebo emailom. Súčasne je kupujúci povinný uhradiť časť faktúry, na ktorú sa reklamácia nevzťahuje do dátumu splatnosti. V opačnom prípade je Gekkon oprávnený od kupujúceho požadovať úrok z omeškania.
- Vlastnícke právo k tovaru a nebezpečenstvo škody na ňom prechádza na kupujúceho momentom jeho prevzatia kupujúcim.
VI. PREPRAVNÉ NÁKLADY
- V prípade, že hodnota objednaného tovaru presiahne čiastku 75 eur bez dph, sú prepravné náklady spojené s doručením tovaru na adresu dodania hradené v plnej výške Gekkon. V prípade že cena objednaného tovaru je nižšia ako 75 eur bez dph, Gekkon si vyhradzuje právo fakturovať paušálne prepravné náklady vo výške 4,95 eur bez dph. Paušálne prepravné náklady je Gekkon oprávnený fakturovať aj v prípade, že tovar vrátený Kupujúcim nespĺňa podmienky podľa čl. VII.
VII. VRÁTENIE TOVARU
- Kupujúci má právo do dní od prevzatia tovaru vrátiť tovar bez udania dôvodu na náklady Gekkon za predpokladu, že tovar bude vrátený bez akéhokoľvek poškodenia, v pôvodnom stave vhodnom na opätovný predaj aj so všetkými sprievodnými dokladmi (napr. návod na použitie, technická špecifikácia/parametre, ...) a v originálnom nepoškodenom balení. Špeciálne upozorňujeme, že najmä príslušenstvo pre tlačiarne (tonery, cartridge a pásky) je možné vrátiť iba v pôvodnom, nerozbalenom balení, s neporušenou ochrannou páskou pri toneroch. Pri splnení uvedených podmienok Gekkon tovar prevezme späť a vystaví kupujúcemu dobropis. V opačnom prípade Gekkon vráti tovar Kupujúcemu na jeho náklady. Kupujúci nie je oprávnený podľa tohto ustanovenia vrátiť:
- A) produkty zhotovené či upravené podľa jeho želania a nekatalógový tovar,
- B) produkty typu kancelárskeho nábytku, u ktorých už bola zahájená alebo dokončená montáž,
- C) potraviny.
- Fyzické vrátenie tovaru prebehne po podaní žiadosti o vrátenie tovaru písomnou formou, cez e-shop alebo telefonicky na oddelení zákazníckeho servisu spoločnosti Gekkon. Tovar prevezme na základe návratky tovaru prepravca Gekkon pri prvej príležitosti.
- Bez vystavenej návratky tovaru nie je možné tovar vrátiť. Bez návratky tovaru prepravca nemôže prebrať tovar na vrátenie Gekkon.
VIII. ZÁRUČNÁ DOBA
- Na všetky produkty predávané Gekkon, s výnimkou produktov s definovanou dobou spotreby/expirácie stanovenou priamo na obale tovaru, poskytujeme záruku na tovar v dĺžke trvania 12 mesiacov, pokiaľ nie je v katalógu alebo na webshope www.b2bexpert.sk stanovené inak. Na vybrané druhy tovaru je poskytovaná predĺžená záručná doba. Táto je vždy viditeľne uvedená v Gekkon katalógu v popise daného produktu.
- Záruka sa vzťahuje na všetky vady vyhotovenia tovaru vrátane vád materiálu, pokiaľ existovali v čase dodania bez ohľadu na to, kedy sa stali zjavnými.
- Záruka sa nevzťahuje na vady tovaru vzniknuté v dôsledku používania tovaru v rozpore s účelom, na ktorý bol vyrobený alebo v rozpore s návodom na použitie ani na zhoršenie kvality tovaru spôsobenej kupujúcim (napríklad v dôsledku nevhodného skladovania, nadmerného opotrebenia, vystavenia nepriaznivým podmienkam alebo vplyvom rozpúšťadiel).
- Za vhodnosť vybraného tovaru ako aj za jeho kompatibilnosť zodpovedá Kupujúci.
IX. PRODUKTY OCHRANY ZDRAVIA A BEZPEČNOSTI
- Informácie o produktoch ochrany zdravia a bezpečnosti sú Gekkon poskytované len za účelom informovania a nenahrádzajú informácie o použití poskytnuté výrobcom ako sú uvedené na obaloch, etiketách alebo príbalových upozorneniach a pokynoch, návodoch na použitie, dodávaných s výrobkom. Kartu bezpečnostných údajov (MSDS) poskytuje Gekkon v elektronickej podobe na www.b2bexpert.sk, kde si ju kupujúci môže stiahnuť. Kupujúci je povinný skontrolovať produkt ochrany zdravia a bezpečnosti vždy bezprostredne pred každým použitím. Za vhodnosť produktu ochrany zdravia a bezpečnosti pre účely/použitie zamýšľané kupujúcim zodpovedá výlučne kupujúci, nie Gekkon.
X. REKLAMÁCIE
- Reklamáciou sa rozumie jednostranný právny úkon kupujúceho smerujúci k uplatneniu práv za zodpovednosť za vady dodaného tovaru (kvalitatívne a/alebo kvantitatívne). Reklamácia musí byť vykonaná písomnou formou a zaslaná na mailovú adresu reklamacia@b2bexpert.sk.
- Reklamácia na zjavné vady (kvalitatívne a/alebo kvantitatívne) dodaného tovaru sa musí uskutočniť najneskôr do 3 pracovných dní od dodania tovaru.
- Reklamácia musí obsahovať:
- A) číslo objednávky alebo objednávacie číslo zákazníka,
- B) číslo výrobku podľa katalógu,
- C) chýbajúce množstvá a/alebo špecifikácie kvalitatívnych chýb tovaru.
- V prípade akceptovania reklamácie na kvantitatívne rozdiely (rozdiel medzi množstvom fyzicky dodaného tovaru a množstvom uvedeným na dodacom liste) bude chýbajúci tovar dodaný pri prvej príležitosti.
- V prípade akceptovania reklamácie na zjavné kvalitatívne vady bude pri prvej príležitosti vadný tovar nahradený tovarom spĺňajúcim požiadavky Kupujúceho.
- Reklamácia na skryté vady, t.j. vady, ktoré vzniknú počas používania dodaného tovaru, musí byť písomne uplatnená kupujúcim v záručnej dobe na mailovej adrese reklamacie@b2bexpert.sk. Záručné skryté vady budú odstránené spôsobom stanoveným Gekkon a to:
- A) opravou a/alebo
- B) výmenou tovaru, a to v prípade, že reklamované vady nie je možné odstrániť v 30 dňovej lehote alebo by ich odstránenie vyžadovalo neprimerané náklady.
- Reklamované vady, na ktoré sa vzťahuje záruka, odstránime najneskôr do 30 dní od uplatnenia reklamácie v súlade s týmito VOP. V opačnom prípade je kupujúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy.
XI. SLUŽBA DORUČENIE NA DOMÁCU ADRESU
- Kupujúci je oprávnený objednať tovar a jeho doručenie aj na domácu adresu. Požiadavku na doručovanie na domácu adresu uvedie kupujúci pri zadávaní každej jednotlivej písomnej objednávky. Domácou adresou sa rozumie adresa pobytu a/alebo zdržiavania sa zamestnancov kupujúceho počas výkonu práce z domu. Objednaný tovar bude doručený na domácu adresu do 7 pracovných dní od prijatia objednávky. Na doručenie na domácu adresu sa vzťahujú prepravné náklady vo výške 4,95 eur bez dph, ktoré budú kupujúcemu fakturované bez ohľadu na hodnotu tovaru v jednej objednávke.
- Tovar doručený na domácu adresu je možné vrátiť, pokiaľ spĺňa podmienky článku VII., bod 1. vyššie, avšak len prípade, že je tovar doručený späť na adresu Gekkon do 10 dní odo dňa prevzatia tovaru a to na náklady kupujúceho.
XII. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
- Právne vzťahy medzi Gekkon a kupujúcim sa spravujú právnym poriadkom Slovenskej republiky.
- Zmluvné strany sa zaväzujú riešiť všetky spory vzniknuté v súvislosti s plnením povinností podľa týchto VOP predovšetkým dohodou.
- Všetky spory, ktoré vzniknú medzi kupujúcim a Gekkon, budú rozhodované na príslušnom súde Slovenskej republiky.
- Pre odstránenie pochybností a odchylne od ustanovení uvedených v týchto VOP, Kupujúci zbavuje Dodávateľa akejkoľvek zodpovednosti vyplývajúcej z porušenia ustanovení týchto VOP, ktoré by bolo priamo alebo nepriamo vyvolané akoukoľvek vojnovou lebo pandemickou situáciou (definovanou WHO) vrátane, ale nielen, COVID-19, akýmkoľvek rozhodnutím štátnych orgánov obmedzujúcim slobodu pohybu alebo akoukoľvek inou s tým súvisiacou alebo následnou udalosťou a/alebo by poskytnutie plnenia bolo/mohlo byť v rozpore s rozhodnutiami medzinárodných inštitúcií (napríklad sankciami uloženými v súvislosti s vojnovým stavom).
- Tieto VOP nadobúdajú platnosť a účinnosť od 1. 5. 2023.
PRÍLOHA Č. 1 - FORMULÁR PRE REKLAMÁCIU
Adresát:
Uplatnenie reklamácie
Titul, meno a priezvisko: |
|
Adresa bydliska: |
|
E-mailová adresa: |
|
Číslo objednávky a faktúry: |
|
Dátum objednania: |
|
Dátum prevzatia tovaru: |
|
Tovar, ktorý je reklamovaný (názov a kód): |
|
Popis a rozsah vád tovaru: |
|
Ako zákazník predávajúceho požadujem, aby moja reklamácia bola vybavená nasledovným spôsobom: |
|
Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN)/iným spôsobom |
|
Prílohy:
Dátum:
Podpis:
PRÍLOHA Č. 2 - FORMULÁR PRR ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
Adresát:
Týmto vyhlasujem, že v súlade so zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“) odstupujem od Zmluvy:
Titul, meno a priezvisko: |
|
Adresa: |
|
E-mailová adresa: |
|
Číslo objednávky a faktúry: |
|
Dátum objednania: |
|
Dátum prevzatia tovaru: |
|
Tovar, ktorý vraciam (názov a kód): |
|
Dôvod vrátenia tovaru: |
|
Spôsob pre vrátenie prijatých finančných prostriedkov: |
|
Prajem si vrátiť peniaze na bankový účet (IBAN)/iným spôsobom |
|
Upozornenie pre spotrebiteľa: Predávajúci je podľa § 10 ods. 4 Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku oprávnený požadovať od spotrebiteľa preplatenie zníženia hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastnosti a funkčnosti tovaru.
Dátum:
Podpis: